SELAMAT DATANG

INGATLAH WAHAI TEMAN...

Mukjizat Al-Quran

Hadis Riwayat Muslim

Buat Tatapan Sahabat Tersayang...

Thursday 27 October 2011

Pesanan Rasullullah S.A.W. kepada umat

U TURN 
Daripada Muaz bin Jabal R.A. beliau berkata : Rasulullah mengambil (memegang) tanganku pada suatu hari lalu berkata : “Wahai Muaz! Demi Allah, sesungguhnya aku mengasihi engkau. “Muaz berkata “Aku sanggup menebus diri engkau dengan ayah dan ibuku wahai Rasulullah; dan demi Allah aku juga mengasihi engkau.” Maka Rasulullah berkata: “Aku berwasiat kepada kamu janganlah kamu meninggalkan pada setiap kali selesai solat untuk mengatakan: ”Ya Allah! Bantulah aku untuk mengingati Mu, bersyukur kepada Mu dan beribadat dengan baik kepada Mu.”  
 (Riwayat Abu Daud dan Al-Nasa’i).

No comments:

Post a Comment

My Loving Family